Способи оптимізації навчального процесу
під час вивчення
іноземних мов
підготувала вчитель англійської мови
Третяченко Катерина Олександрівна
Використання
гри допомагає дітям без зусиль та з задоволенням включитися у процес вивчення
та засвоєння матеріалу. Гра — це найсильніший мотив в оволодінні учнями
іноземною мовою. У грі всі рівні. Вона посильна навіть для слабких учнів. Більш
того, слабкий у мовній підготовці учень може стати першим у грі завдяки
кмітливості та винахідливості. Відчуття рівності, атмосфера захоплення,
радості, відчуття посильності завдання — все це дає можливість дітям подолати
сором'язливість, яка заважає вільно вживати слова чужої мови, Мовний матеріал
засвоюється непомітно, покращуються результати навчання.
Під час гри можна:
• повторити
лексику з теми;
• організувати
відпочинок на уроці;
• активізувати
словниковий запас учнів;
• вчити
вживати лексику в мовленнєвих ситуаціях;
• розвивати творчі
вміння і здібності дітей.
Ігри
захоплюють дитячу увагу, розвивають пам'ять, спонукають учнів працювати очима,
руками, ногами. З допомогою ігор дуже легко змінювати хід уроку, види завдань,
знімаючи монотонність, фізичну напругу, підвищуючи емоційний стан школярів. Досить продуктивними є ігри, що
спираються на практичні дії дітей. Вміло проведена гра допоможе організувати
згуртований колектив, зблизити дітей і дасть змогу вчителю краще вивчити
індивідуальні риси своїх вихованців. Гра допомагає розвивати всі мовленнєві навички: аудіювання, читання, усне
мовлення, письмо. Вона спонукає дітей
уважно стежити за її ходом, слухати одне одного, тому що вони здебільшого не
знають заздалегідь, що скажуть їхні партнери.
Гра створює такі умови, коли іноземні слова, літери,
правила читання, звороти засвоюються мимоволі за рахунок частого повторення у
той час, коли дитина захоплена самим процесом гри.
Якщо завдяки іграм початковий етап вивчення англійської мови проходитиме
легко і дитина не нудьгуватиме, то вона не лише не втратить інтересу до
іноземної мови, а навпаки, зміцнить його, що в подальшому підштовхуватиме її
до поглиблення вже здобутих знань.
Дуже важливо не тільки навчити дитину чомусь, але й
всилити в неї впевненість у своїх силах та здібностях, сформувати вміння
відстоювати свою ідею, погляди, переконання, прийняті рішення. Потрібно
навчити дитину висувати свої ідеї, а також сприймати критику без образ. Кожна
гра — це не тільки спілкування дитини зі вчителем та іншими дітьми, це також
школа співпраці, де вона вчиться радіти успіхам інших та мужньо зносити свої
невдачі. Доброзичливе ставлення вчителя, радісна атмосфера на уроці,
вигадки та фантазії — тільки в цьому випадку ігри будуть корисні для розвитку
здібностей у дитини та засвоєння нового матеріалу.
Отже,
гра
•
сприяє
засвоєнню знань не за примусом, а проходить зацікавлено;
•
додає
різноманітності у повсякденну навчальну діяльність;
• створює атмосферу здорового змагання, сприяє мобілізації
та розвитку творчих здібностей;
•
свідчить
про здібності учня; дає можливість оцінити себе на тлі інших учнів, а також
працювати командою;
При доборі ігор вчителю необхідно:
•
враховувати
вікові та психологічні особливості дітей, пам'ятати, що в цьому віці учні дуже
активні, рухливі, емоційні;
•
організувати
творчу гру учнів, уміло ввести їх до неї, зацікавити;
•
спостерігати
за грою, не припускати конфліктних ситуацій;
•
використовувати
велику кількість яскравої наочності, реквізиту;
•
враховувати
підготовленість дітей до гри в мовному плані.
Ігри
для відпрацювання лексики
Тема:
«Сім'я»
Гра «Злови слово»
Мета: аудіювання лексики з теми «Сім'я».
Доцільно проводити на початковому етапі вивчення лексики.
Спочатку ведучий називає українською мовою слово, яке гравцям потрібно
«зловити». Потім він говорить ряд слів англійською мовою, а гравці слухають.
Коли вони чують англійською те слово, яке було назване спочатку, вони
«ловлять» його — плескають у долоні. Ведучий перепитує: «Яке слово зловили?».
Гравці ще раз називають слово англійською і «відпускають» його, відкриваючи
долоні. Наприклад, ведучий говорить: «Ловимо слово «дядько». A desk, a pen, a mother, a son, an eraser, an aunt, an apple, an
uncle...*. (Гравці «ловлять» слово і, назвавши його ще раз, «відпускають».) Цю гру можна проводити і при введенні слів з інших тем.
"What is missing"
На дошці розміщуються картки із
словами, діти їх називають. Вчитель дає команду: "Close your eyes!" і прибирає 1-2 картки.
Потім дає команду: "Open your eyes!" і ставить питання: "What is missing?" Діти згадують зниклі слова.
Гра
«Чарівний м'яч»
"Eat-Don't eat"
"їстівне - неїстівне".
Ведучий кидає м'яч одному з гравців, і якщо ведучий називає їстівне - м'ячик
треба зловити, якщо неїстівне - ні.
"Snowball" Гра проводиться з картками. Р1
називає першу картку, Р2 - першу і другу, РЗ - першу, другу і третю. Наприклад: PI: Rabbit; Р2: rabbit-rose; РЗ: rabbit-rose-road.
"Blocks"
Гра проводиться з кубиками. На
кожній стороні кубика слово на певний звук. Діти, кидаючи кубик, називають
слова. (Можна грати по командах, використовуючи два/три кубики.)
"Words road"
На килимі розкладаються картки
одна за одною, з невеликими проміжками. Дитина йде по "доріжці",
називаючи всі слова.
Гра
«Здогадайся, хто вдома?»
Мета: практикування запитання «Is this а...?» та вживання лексики з теми «Сім'я».
Для проведення гри потрібен «будинок» і картки із зображенням членів
родини. Ведучий (вчитель або учень) обирає картку і кладе її в «будинок». Потім
запитує: «Who is in the house?». Діти починають вгадувати: «Is this a mother?», «Is this a father?». .
Той, хто вгадає, стає ведучим.
Тема:
«Числівники»
Гра «Метелики-математики»
Мета: розвиток навичок аудіювання
числівників. На дошці намальовані ромашки з цифрами всередині. Двоє гравців
мають у руках метеликів із картону. Ведучий називає числівник, а двоє гравців
намагаються якнайшвидше посадити свого метелика на ромашку з відповідним номером
і назвати цей номер. Виграє той, хто першим зробить п'ять правильних ходів.
Гра з олівцями
Діти беруть свої кольорові олівці
і викладають їх перед собою в один ряд.
-
Уявіть, що ваші олівці це - піаніно. Let's play the piano. Я називаю колір ,а ви пальчиком торкаєтесь того
олівця, який колір я назвала.
Вчитель називає кольори, а діти
«грають на піаніно».
Ігри на розвиток
логічного мислення та орфографічних навичок
Гра «Неуважний поет»
Мета: вдосконалення навичок читання.
Ведучий розповідає історію, щоб
зацікавити гравців: «Один хлопчик дуже любив складати вірші, але був дуже неуважний,
коли записував їх, а тому часто переставляв літери місцями. Один із таких
віршів він подарував своєму братові». Гравцям пропонується допомогти йому
прочитати вірш. Перемагає той, хто першим здогадається і правильно прочитає
вірш.
I love my father,
I love my omther,
I veol my sister,
And ym big brethor.
(Mother, love, sister, my, brother)
2. У нас у гостях побував жук-книжкоїд
і наробив шкоди — повиїдав літери зі слів. Спробуй відновити слова.
Ігри
у колі. Рухливі ігри.
Гра «Тіло» (Our Body)
Мета: повторити назви частин
тіла, дієслова руху, рахувати до 10.
Гравці повинні утворити два кола:
зовнішнє та внутрішнє, з однаковою кількістю дітей. Дитина із внутрішнього
кола та дитина із зовнішнього кола утворюють пару. За командою ведучого «Run» зовнішнє коло починає бігти за
годинниковою стрілкою, а внутрішнє — проти годинникової стрілки. Ведучий
рахує до 10 (повільно або швидко). Як тільки пролунає цифра «Теn», гравці зупиняються, утворюючи
пару (кожного разу нову). Ведучий подає команди, які потрібно виконувати у
парах. Той, хто виконав правильно, отримує картку. Виграє той, у кого більше
карток.
Команди можуть бути такі:
—Touch (your partner's) right
hand!
—Point to the nose!
—Put your, right hand on your
partner's left shoulder.
Сюжетно-рольові
ігри
«Little Red Riding Hood» пальчиковий ляльковий
театр
Учні, використовуючи ляльок
пальчикового театру, виготовлених власноруч, спочатку розучують, а потім
розігрують діалоги Червоного Капелюшка і Вовка.
Ігри
на розвиток навичок читання
Капітан
Флінт
Доцільно використовувати для
читання групи окремих слів або словосполучень, але не тексту.
-
Діти уявіть, що ми пливемо на
великому кораблі по морю англійських слів. Нашим кораблем керує капітан. Щоб
дістатись до іншого берега потрібно всі слова прочитати правильно. Якщо капітан
припускається помилки – наш корабель тоне.
Гра починається спочатку з новим
капітаном.
Комментариев нет:
Отправить комментарий